torsdag den 28. februar 2013

De Perfekte Kanelsnegle



Jeg har altid elsket kanelsnegle, og siden jeg var ganske lille har jeg afprøvet et utal af opskrifter. De har allesammen været gode, men haft det ene store minus, at kanten altid er tør.
Det samme gør sig gældende, hvis man køber en kanelsnegl hos bageren, midten er fantastisk, men kanten ender jeg ofte med at trække af og smide ud. Det er jo egentlig en skam og hvis man tænker over det, går der ret meget kage til spilde på den måde.
Men, så for et års tid siden, faldt jeg over denne fabelagtige kageblog Sarahskager, hvor jeg faldt over dette indlæg. Jeg var ved at falde ned fra stolen, og besluttede mig straks for at gå igang. De blev præcis som jeg gerne ville have at mine kanelsnegle skulle være. Siden da, har jeg altid bagt kanelsnegle efter den opskrift og de bliver gode hver eneste gang.
Idag er ingen undtagelse, der er blevet bagt kanelsnegle til den meget lykkelige kæreste og hans læsemakker.


2 kommentarer:

  1. Uhm ja, kanelsnegle er guf - herhjemme bager vi dem altid i muffins forme det er et kæmpe hit, de bliver gode og begge unger elsker at få en hel kage selv :)

    Super hyggelig blog du har startet, jeg er vild med al det skønne legemad, det ville mine elske at have, desværre er jeg endnu ikke blevet helt gode venner med det der hækling :)))

    Smil fra Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina
    Tak for din kommentar :) Det lyder som en rigtig god ide, at bage dem i muffinsforme, det kan være jeg prøver det engang :)

    Og tak for komplimentet angående legemaden. Det er også et stort hit herhjemme, og nu er jeg jo selv forholdsvis ny i det her hækling, så jeg har stadig en del at lære selv. :)
    Mvh

    SvarSlet